04
May

Dijital Dönüşüm Başarısı İçin Ufak İpuçları

Canan Ünverdi – Müşteri Hizmetleri Yöneticisi

 

En temel anlamda kurumların neden Dijital Dönüşüme ihtiyacı olduğunu bir kez daha gözden geçirmekte yarar var:

.  Müşteri Memnuniyetini artırmak

.  Verimliliği artırmak

.  Karar verme mekanizmasını iyileştirmek

.  Rekabet kabiliyetini artırmak


Kurumunuz tüm bu konularda iyileşmek, kendini büyütmek, sektör lideri olmak istiyor. O zaman dönüşüm başlasın diye heyecanla işe girişiyorsunuz. Lider Ekibinizle ve Danışmanlarınızla neler yapılacak diye bir yol haritası çıkarıyorsunuz.

Bense size neler yapılmaması gerektiğini söyleyeceğim. Neden? Çünkü dünyada dijital dönüşüm projelerinin ancak %30’u başarılı olabiliyor.

Araştırmalar gösteriyor ki çoğu kurum, işin ‘Kurum Kültürünü Dönüştürme’ kısmını öncelik olarak görmüyor. Halbuki, Dijital Dönüşümün nihai hedefi, kurumun yeni iş yapış şeklinin kurum kültürü haline gelmesini sağlamak. Bunun için de öncelikle kurum çalışanlarının alışkanlıklarının  belirlenmesi ve bu alışkanların değişiminin doğru yönetilmesi gerekiyor.

Öğrenilmiş derslerden çıkardığımız kadarıyla yapılan yanlışları aşağıdaki gibi sıralayabiliriz. Aman uzak durun ! 

. Çalışanda ‘Ben bu söylenenleri daha önce de duymuştum, hiç bir şey değişmedi…’ hissinin uyanması. Üst Yönetim söylediğini yapmalı, arkasında durmalı ve yapamayacağını söylememeli. En kısa haliyle, eğer Üst Yönetim Dijital Dönüşüme henüz hazır değilse yola çıkılmamalı.

. Çalışanın kendine söylenen yeni iş yapış şeklini anlamaması, yeni işinin içine sinmesi için bu yolda Çalışanla yeterince iletişim kurulmaması.

.  Zaten çok yoğun olan Çalışan’a başka ‘Öncelikler’in yüklenmesi.

.  Yöneticilerin dönüşüm için bir çaba göstermemesi. Yöneticisi önem vermiyorsa, Çalışan bu konuda neden hevesli olsun ki?

.  Kurumda Dijital Dönüşüm Lider Ekibinin, Çalışanlara ne kadar önemli bir dönüşüm yolculuğuna çıkıldığını anons edip, ondan sonra çalışmalara yeterince zaman ayırmaması.

.  Tüm Çalışanlarla dönüşüm yolculuğunda kaydedilen ilerlemenin periyodik olarak paylaşılmaması.

Dönüşüm yolculuğunuzda, her zaman çalışanlara ilham veren, onları yüreklendiren bir kurum kültürü geliştirdiğinizden emin olun. Çünkü kurumunuzu geleceğe taşıyacak olan bu kültür olacaktır.

Referanslar:

Defining a Digital Transformation Roadmap Lecture, Mike Connor