20
Mar

Süreç Yönetiminde 5 Altın İlke

Yasin Kürşat Bahadır

Küresel rekabet sebebi ile artan iş yoğunluğu, karmaşıklığı ve hızlı aksiyon alabilme gereksinimi kuruluşların, müşteri memnuniyetini hedef alarak hiyerarşik hantal yapılarını değiştirmeye ve süreç odaklı yapılara dönüştürmeye zorlamaktadır. Günümüzde bu acımasız rekabet ortamında iş süreçleri yönetim (BPM) kültürüne sahip firmaların en üst sıralarda yerini aldıklarını görüyoruz. Gelişen teknoloji, bu disiplini bünyesinde kazandırmış olan kuruluşları hedeflerine ulaşmak için şu soruya yönlendirir;

“BPM disiplinine sahip kuruluşların değer yaratmasına yardımcı olacak beceriler, teknikler, davranış ve tutumlar nelerdir?”

İşte size 2020 yılı için BPM alanında 5 temel yetenek;

Dijital Dönüşüm- Süreç Yoluyla Değer Yaratmak: Dijital dönüşümlerin değeri, yeni veya önemli ölçüde iyileştirilmiş süreçlerle gerçekleşir. Bu nedenle BPM, başarılı dijitalizasyon girişimleri için ana sağlayıcıdır. Belirli bir iş stratejisi bağlamında en iyi değeri yakalamak için dijital teknolojileri, insanları ve fiziksel ürünleri hizalayabilmek entegre süreç analizi ve tasarım becerisi gerektirir. Dönüşüm sonuçları ancak süregelen Süreç Yönetimi faaliyeti ile sürdürülmektedir. Bu nedenle bir BPM kültürü oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi son derece önemlidir.

BPM 4.0- Dijital Hızlandırıcılar tarafından desteklenmek: Kuruluşlar, simülasyon araçları, süreç madenciliği, e-eğitim veya dijital dönüşüm yönetim araçları gibi dijital hızlandırıcılarla desteklenen dördüncü nesil BPM’ i bünyesine kazandırır. Yeni ve geliştirilmiş BPM özellikleri, süreçleri hızlı ve minimum risk altında stratejik hedeflerle basitleştirip hizalayarak önemli bir değer sunar. Bu nedenle kuruluşların sadece bu tür dijital süreç yönetimi araçlarını kullanmakla kalmayıp aynı zamanda en iyi sonuçları elde etmek için bu araçları bir araya getirebilme becerilerini geliştirmeleri gerekmektedir. .

Akıllı Otomasyon- İş Merkezli ve Çevik (Agile): İş sonuçları, robotik süreç otomasyonu (RPA), optik karakter tanıma (OCR), makine öğrenimi (ML), yapay zeka (AI) ve geleneksel diğer uygulamalar gibi uygun otomasyon bileşenlerinin kombinasyonu ile elde edilir. Bu, iş süreçlerini çevik yaklaşımlarla uçtan uca sistematik olarak otomatikleştirmek ve hızlı sonuçlar sunabilmekle ilgilidir. Aynı zamanda otomasyon teknolojilerinin ve dijital referans modellerin geliştirilmesi, kullanımı da dahil olmak üzere otomasyonun, iş üzerindeki etkisini anlamaya ve planlamaya yardımcı olur. Dijital süreçlere hız ve standart kazandırır.


Paydaş Deneyimi- Entegre Deneyim Planlaması ile Dış Görünüş: Süreçlere dışarıdan bakabilmek, bize en iyi iyileştirme hedeflerimizi belirlememize yardımcı olur. Bu aynı zamanda dönüşüm girişimlerinin önemli bir parçasıdır. Temel süreçlerle bütünleşik “Müşteri Deneyimi Haritalama” yaklaşımı bu konuda iyi bir araçtır.. Müşteri deneyim planlamasının yanı sıra tedarikçi ve çalışan deneyim haritaları, bir kuruluşun anahtar paydaşlarından en iyi sonuçları almak için giderek daha fazla kullanılan bir yöntemdir. Deneyim haritalama becerilerinin yanı sıra bu haritaları temel süreçler ile entegre edebilmek ayrıca iyileştirme becerisi gerektirir.


Süreç Yönetişimi- İnsanlar Anahtardır: Süreç performansını artırmak için sınırlayıcı faktör dijital teknolojiler değil insanlardır. Süreç yönetimi, insanların tam potansiyellerini gerçekleştirmeleri için gerekli rehberliği ve doğru serbestlik derecesini sağlar. Karmaşık istisna vakalarını çözmek, insanlardan ve robotlardan oluşan karışık işgücü yönetimi yoluyla hizalamak ve süreçleri takip etmek için bu gereklidir. Düzgün süreç yönetimi rolleri, sorumlulukları ve yönetim süreçlerini tanımlar. Dijitalleşme ve değişken iş ortamı, kuruluşları bu konuya daha fazla önem vermeye ve uygun becerileri geliştirmeye zorlar.

Referans: www.bpm-d.com